Interweb

  • Forside
  • Betingelser for brug af Interweb.dk
  • Sådan indsender du en artikel
  • Kontakt
Du er her: Forside / Diverse / Internet markedsføring / Hvorfor skal du annoncere på de sociale medier?

Hvorfor skal du annoncere på de sociale medier?

18. september 2018 af Kongepyton Skriv kommentar

I dag bruger vi internettet meget. En af grundene til, at vi gør det er, at vi bruger flere timer om ugen på de sociale medier, hvor vi kommunikerer med venner, familie og fremmede fra nær og fjern.

Det er faktisk en af de største grunde til, at du skal reklamere på sociale netværk. Facebook har nu næsten 2 milliarder bruger månedligt. Det er en heftig sum, og hvis de alle bruger tjenesten et par timer om ugen, så kan det hurtigt blive til nye potentielle kunder.

Gå fra brand til mennesker

En af de ting, som sociale medier har gjort for virksomheder er en ”humanisering”. Det betyder sådan set bare, at virksomheder er gået fra at være uigenkendelige skikkelser til at være mennesker med en passion.

Og netop det er et fantastisk element på de sociale netværk. Ved at skrive opslag, svare på spørgsmål og lave konkurrencer bliver dit brand mere menneskeligt.

Det har en række fordele. Først og fremmest kan mange forbrugere godt lide dette, og vil aktivt støtte virksomheder, hvor menneskene bag er tydelige. Derudover bliver kunder også mere tilbøjelige til at interagere med brandet. Dette gør igen, at der kommer mere opmærksomhed, hvilket kan give endnu flere kunder!

Du bliver troværdig med de sociale medier

Flere studier har vist, at mange mennesker i den moderne verden bedømmer en virksomheds troværdighed på virksomhedens status på sociale medier.

Her er det helt forfærdeligt slet ikke at have en tilstedeværelse på et socialt netværk. Og herfra handler det simpelthen om at få ordet ud til kunderne.

For når de ved, at brandet er på Twitter og Facebook, så er der god chance for, at de vil være med. Flere følgere eller likes får dig til at se mere troværdig ud. Og troværdighed trækker kunder til.

Du bliver nemmere at finde på nettet

Måske bruger du allerede SEO til at blive set på nettet. Dette er der mange fordele ved, men i dag er SEO ikke bare søgeord. Nu kan mange søgemaskiner inkorporere tilstedeværelsen på nettet som en faktor for, hvornår du ses.

Derfor er en stærk tilstedeværelse på LinkedIn vigtig, hvis du vil lave handler med virksomheder. En god kontakt på Instagram er vigtig, hvis du vil have fat i de unge.

Alt dette gør nemlig, at du bliver set. Din målgruppe skal ikke kun have muligheden for at finde dit brand på de sociale medier. De skal også finde dig på nettet. Flere forbindelser på LinkedIn og flere følgere på instagram gør det lettere for dig at blive set.

Få mere indsigt ind i dine kunder

Vi ved alle sammen, hvor svært det kan være at lære noget om vores kunder. Med annoncering og tilstedeværelse på sociale netværk kan du se, hvad de siger om dig,

På Facebook vælger mange virksomheder simpelthen at overvåge kommentarer om eller hos brandets side. På denne måde kan det være lettere at komme ind på, hvad kunderne egentligt føler. Du har også mulighed for – ved at bruge en kampagnemålsætning som ‘Beskeder’ – direkte at spørge dine kunder, hvad de mangler for at kunne købe fra dig, eller hvordan du på anden måde kan hjælpe dem videre med det køb, de allerede har gjort.

Derudover har mange sociale netværk muligheden for at give dig data om dine kunder over en lang række faktorer. Alt fra arbejdsplads til uddannelse, fra relevante evner i IT til fødselsdag. Det er første gang i verdenshistorien, at det er blevet så let for en virksomhed at få så vigtige informationer.

For med disse informationer bliver det lige pludselig en leg at ramme din målgruppe. Det gør også, at du kan få lettere ved at holde fast i dine nuværende under. Derfor kan denne indsigt i kunderne og deres liv hjælpe dit brand!

En mulighed kan også være at arbejde med Snapchat annoncering.

Skrevet i: Internet markedsføring

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

CAPTCHA
Refresh

*

Kategorier

  • Abbonement
  • Affiliate
  • Aktier
  • Alt det andet
  • Alternativ behandling
  • Andet
  • Asien
  • Aviser
  • Blogs
  • Børn
  • Børnetøj
  • Børsen
  • Bredbånd
  • Computer
  • Destinationer
  • Det frække
  • Diæt
  • Diverse
  • Diverse guides
  • Elektronik
  • Erhverv & Økonomi
  • Erhverv nyheder
  • Europa
  • Familie
  • feature
  • Fest
  • Film – Fjernsyn
  • Fitness
  • Forretning – Karriere
  • Forsikring
  • Fritid & Rejser
  • Google
  • Google Adwords
  • Gratis underholdning
  • Guides
  • Hardware
  • Helbred & Motion
  • Historie – Kultur
  • Hobby
  • Hus & Have
  • Ikke kategoriseret
  • Indendørs
  • Indland
  • Informationsider
  • Internet markedsføring
  • Karriere
  • Kærlighed
  • Kontorartikler
  • Købs Guide
  • Kunst
  • Kunst & Kultur
  • Lån
  • Ledelse
  • Legetøj
  • Legetøj
  • Levestil
  • Medicin
  • Medier
  • Microsoft
  • Mobil Information
  • Mobiltelefoner
  • Mobiltelefoni
  • Møbler
  • Møbler
  • Musik
  • Netværk
  • Nyheder
  • Offline
  • Online
  • Online Markedsføring
  • Online underholdning
  • Økonomi
  • Politik
  • Prissamenligning
  • Psykologi
  • Pulver
  • Rådgivning
  • Rejse
  • Rejse Tips
  • salg
  • salg – Marketing
  • Salg & Handel
  • Samfund & Kultur
  • Samfundet
  • SEO
  • Shopping
  • Slankekur
  • Software
  • Spil
  • Spil & Sjov
  • Spise guide
  • Sport
  • Steder – Rejse artikler
  • Styrketræning
  • Tandpleje
  • Teknik
  • Telefoner
  • Terapi
  • Tjen penge
  • Uddannelse & kursus
  • Udendørs
  • Underholdning
  • Vægttab
  • Værktøj
  • Venskab
  • Viden på internettet
  • Virksomheds start
  • Voksne
  • Webshop guide
  • Webshops

Valgmuligheder

  • Opret forfatterprofil
  • Betingelser for brug af Interweb.dk
  • Sådan indsender du en artikel
  • Kontakt

Nyeste artikler

Forstå hvad der sker med en virksomhed i et dødsbo

Hvad er forskellen på coach, mentor og rådgiver? Og hvilken har du brug for i din situation?

Lær at lave en regnskabsanalyse af årsrapporten i din virksomhed

Hvad skal din virksomhed være opmærksom på ved finansiering af fast ejendom?

Reklamer billigt for din virksomhed med kuglepenne med tryk

© 2025 · Interweb.dk